Meer filters

  • fr
  • Klantgerichtheid

    Opleiding / Attitude en positionering in professionele relaties / Brussel (19 gemeenten)

    Deel deze opleiding op de sociale media

    Opleidingscentrum

    Contact

    Inge Gentens

    Locatie opleiding

    Teampower - Louis Gribaumontlaan 179 - 1200 Brussel

    1200 - SINT-LAMBRECHTS-WOLUWE
    Brussel (19 gemeenten)

    Klantgerichtheid

    Inter bedrijfsopleidingen (op vaste data)

    Startdatum

    14/02/2020
    Datum wijzigen

    Einddatum

    14/02/2020

    Uren

    09:30 - 17:00

    Duur

    1 dag

    Maximaal aantal plaatsen

    10

    Kostprijs

    550€ / excl. btw

    Praktische info

    Profiel deelnemers

    Alle medewerkers binnen het bedrijf die in direct contact komen met klanten; medewerkers van de klantendienst en de klachtenbehandeling, commerciële medewerkers

    Toelatingsniveau / voorkennis

    Geen

    Betalingsvoorwaarden

    De opleiding moet binnen de 30 dagen na verzending van de factuur worden betaald
    Annulatievoorwaarden: Conditions-generales-de-vente-2.pdf

    Annulatievoorwaarden

    Tot 15 kalenderdagen vóór de start van de opleiding

    Prestatiegarantie

    Deze opleiding wordt mogelijk geannuleerd als er onvoldoende deelnemers zijn

    Mogelijkheden tot subsidie en erkenning

    -

    Groepskorting

    -

    Deze opleiding kan ook op maat of binnen uw bedrijf aangeboden worden
    Deze opleiding wordt gegeven in Nederlands

    Doelstellingen opleiding

    De uitdagingen van ‘Klantgerichtheid’ verstaan teneinde zich aan te passen en een klantgerichte instelling te bewerkstelligen.

    • Herkennen van de belangrijke magische momenten bij de klant

    • Zowel de interne als externe klant tevreden stellen

    • Opwaarderen van uw merk en uw mogelijkheden

    • Een klantgerichte houding en cultuur binnen uw bedrijf bewerkstelligen

    • Uw luistervaardigheid en uw klantgerichte houding ontwikkelen

    • Het efficiënt behandelen van moeilijke situaties en klachten

    • Begeleiden van uw dienst en uw team richting de klant

    Beschrijving van de opleiding

    Wij stellen 5 modules voor :

    Inleiding :

    • Kaderen van de cursus en de inzet

    • Definiëren van ‘Klantgerichtheid’ : de voordelen van klanttevredenheid aanduiden :

    Het delen van ervaringen en wat ik, en wij, hierbij winnen

    • Hoe kunnen we ‘emotionele intelligentie’ inzetten ten voordele van de klantgerichtheid

    • Workshop

    Module 1 : Opbouwen van de fundamenten van een “klantgerichte” cultuur

    • Vertrekkende van het standpunt : « Enkel wanneer mijn interne klant tevreden is, kan ik aan de behoeften van mijn externe klant tegemoet komen »: definiëren, delen van het concept ‘kwaliteit van de dientsverlening’, zowel met interne als externe klanten

    • De begrippen interne klant/leverancier

    • Interactie : wederzijdse contacten en verwachtingen

    Module 2 : De fundamentele behoeften van de klant verduidelijken

    • De algemene verwachtingen van de klant vaststellen en de eventuele tekortkomingen, die aan de basis van de ontevredenheid van de klant zouden kunnen liggen, opsporen (casestudy)

    • Het weten overbrengen van de noden en verwachtingen van de klant naar de collega’s : communicatie oefeningen

    Module 3 : De fundamenten van ‘Klantgerichtheid’ toepassen

    • Verwerven van technieken om aan de specifieke vraag van elke klant te voldoen :

    Het in praktijk brengen van « wie doet wat ».

    • Ontwikkelen van een gezamelijke “klantgerichte” aanpak

    • Zeg dit, doe dat, zeg dit niet, doe dat niet, de fases van het gesprek, het luisteren, mate van klanttevredenheid onderzoeken

    • Oefeningen of casestudy

    Module 4 : Het interne communicatieproces verbeteren

    • Hoe kan men een voobeeldgedrag in zijn relatie met de klant bewerkstelligen

    • Toon empathie

    • Ontsluiten van de interdepartementale communicatie en flexibiliteit

    • Constructieve en klantgerichte relaties ontwikkelen

    Module 5 : Klachten binnen een duurzame klantenrelatie plaatsen

    • Klachtenbehandeling tot zijn prioriteit maken

    • Een klacht in een kans tot « goede verstandhouding » veranderen

    • Het proces van klachtenbehandeling toepassen

    • Tevredenheidspercentage van de klanten verhogen

    Besluiten en persoonlijk actieplan

    Kalender

    Deze opleiding

    vindt op vaste data plaats

     

    Een inschrijving aanvragen voor de sessie van 14/02/2020
    Datum wijzigen

    Op maat

    Deze opleiding kan ook op maat of binnen uw bedrijf worden georganiseerd

    Klantgerichtheid

    Inter bedrijfsopleidingen (op vaste data)

    Startdatum

    14/02/2020
    Datum wijzigen

    Einddatum

    14/02/2020

    Duur

    1 dag

    Uren

    09:30 - 17:00

    Kostprijs

    550€ / excl. btw

    Maximaal aantal plaatsen

    10