Meer filters

  • fr
  • Professioneel telefonisch onthaal

    Opleiding / Attitude en positionering in professionele relaties / Brussel (19 gemeenten)

    Deel deze opleiding op de sociale media

    Opleidingscentrum

    Contact

    Inge Gentens

    Locatie opleiding

    Teampower - Gribaumontlaan 179 - 1200 Brussel

    1200 - SINT-LAMBRECHTS-WOLUWE
    Brussel (19 gemeenten)

    Professioneel telefonisch onthaal

    Inter bedrijfsopleidingen (op vaste data)

    Startdatum

    16/12/2020

    Einddatum

    16/12/2020

    Uren

    09:30 - 17:00

    Duur

    1 dag

    Maximaal aantal plaatsen

    12

    Kostprijs

    550€ / excl. btw

    Praktische info

    Profiel deelnemers

    Medewerkers van de helpdesk en klantenservice, verantwoordelijken voor onderhoud en werking, medewerkers van de dienst-na-verkoop die telefonisch contact hebben met de klanten.

    Toelatingsniveau / voorkennis

    Geen

    Betalingsvoorwaarden

    De opleiding moet binnen de 30 dagen na verzending van de factuur worden betaald
    Annulatievoorwaarden: Conditions-generales-de-vente.pdf

    Annulatievoorwaarden

    Tot 15 kalenderdagen vóór de start van de opleiding

    Prestatiegarantie

    Deze opleiding wordt mogelijk geannuleerd als er onvoldoende deelnemers zijn

    Mogelijkheden tot subsidie en erkenning

    -

    Groepskorting

    -

    Deze opleiding kan ook op maat of binnen uw bedrijf aangeboden worden
    Deze opleiding wordt gegeven in Nederlands
    Attest aan het einde van de opleiding

    Doelstellingen opleiding

    • De kwaliteit van de communicatie aan de telefoon verhogen
    • De vlotheid verbeteren
    • De juiste reflexen aan de telefoon kennen
    • Moeilijke situaties op bekwame wijze afronden
    • Tijd en efficiëntie winnen

    Beschrijving van de opleiding

    Belang en inzet van het telefonische onthaal, een volwaardig visitekaartje van het bedrijf
    • Analyseren hoe de tevredenheid van de klant werkt
    • Een onderscheid maken tussen tevredenheid enerzijds en de verwachtingen en trouw van de klant anderzijds
    • Het "moment van de waarheid" in de relatie met de klant herkennen

    De principes van de communicatie en het onthaal begrijpen
    • De behoeften en verwachtingen van de gesprekspartners begrijpen
    • De taken van beide gesprekspartners herkennen: wie doet wat en wie is waarvoor verantwoordelijk
    • Het verbale aspect:
    o Snelheid
    o Ritme
    o Intonatie
    o Volume
    • Correcte omgang & filtering:
    o Geduld laten uitoefenen
    o Uitleggen wat er tijdens het gesprek gebeurt (de techniek van een tandarts)
    o Overdracht garanderen
    o Op beleefde wijze een gesprekspartner overnemen
    o Boodschappen correct en getrouw aannemen

    Praktische oefeningen
    - Oefenen met de verschillende formules van onthaal, doorverbinden van gesprekspartners, in de wacht zetten
    - Stemoefeningen.

    Aangepaste technieken voor telefoongesprekken oefenen
    • Empathie en assertiviteit
    • Actief en objectief luisteren
    • Herformuleren
    • Vragen kunnen stellen
    • Efficiënt taalgebruik
    • Positieve uitspraken om doelen te bereiken en vaktaal, sceptische formuleringen en woorden met een negatieve bijklank mijden
    • Spreken in de tegenwoordige en toekomstige tijd om uw woorden kracht bij te zetten
    • Het gesprek afsluiten en afscheid nemen in een positieve sfeer

    Praktische oefeningen
    • Luisteren, technieken voor herformulering en vragen die alles gemakkelijker maken. Gezamenlijke evaluatie
    • Negatieve formuleringen door positieve vervangen

    Zich niet ongemakkelijk voelen in moeilijke situaties
    • Babbelzieke gesprekspartners onder controle houden
    • Misnoegde of agressieve gesprekspartners tot bedaren brengen
    • Omgaan met ongeduldige gesprekspartners

    Pogingen tot intimidatie onderuithalen. Praktische oefeningen
    • Rollenspel. Gezamenlijke evaluatie (opnames)

    Kalender

    Deze opleiding

    vindt op vaste data plaats

     

    Een inschrijving aanvragen voor de sessie van 16/12/2020

    Op maat

    Deze opleiding kan ook op maat of binnen uw bedrijf worden georganiseerd

    Andere opleidingen van

    Teampower

    Professioneel telefonisch onthaal

    Inter bedrijfsopleidingen (op vaste data)

    Startdatum

    16/12/2020

    Einddatum

    16/12/2020

    Duur

    1 dag

    Uren

    09:30 - 17:00

    Kostprijs

    550€ / excl. btw

    Maximaal aantal plaatsen

    12