Meer filters

  • fr
  • Marketing voor non-marketeers

    Opleiding / Marketing voor niet-marketeers / Brussel (19 gemeenten)

    Deel deze opleiding op de sociale media

    Opleidingscentrum

    Contact

    Inge Gentens

    Locatie opleiding

    Teampower - Gribaumontlaan 179 - 1200 Brussel

    1200 - SINT-LAMBRECHTS-WOLUWE
    Brussel (19 gemeenten)

    Marketing voor non-marketeers

    Inter bedrijfsopleidingen (op vaste data)

    Startdatum

    30/01/2020
    Datum wijzigen

    Einddatum

    31/01/2020

    Uren

    09:30 - 17:00

    Duur

    2 dagen

    Maximaal aantal plaatsen

    12

    Kostprijs

    950€ / excl. btw

    Praktische info

    Profiel deelnemers

    Interne & externe medewerkers met nood aan elementaire inzichten relevant binnen de eigen professionele context.

    Toelatingsniveau / voorkennis

    Geen

    Betalingsvoorwaarden

    De opleiding moet binnen de 30 dagen na verzending van de factuur worden betaald
    Annulatievoorwaarden: Conditions-generales-de-vente.pdf

    Annulatievoorwaarden

    Tot 15 kalenderdagen vóór de start van de opleiding

    Prestatiegarantie

    Deze opleiding wordt mogelijk geannuleerd als er onvoldoende deelnemers zijn

    Mogelijkheden tot subsidie en erkenning

    -

    Groepskorting

    -

    Deze opleiding kan ook op maat of binnen uw bedrijf aangeboden worden
    Deze opleiding wordt gegeven in Nederlands
    Attest aan het einde van de opleiding

    Doelstellingen opleiding

    Het begrijpen van de marketing dimensie en de fundamentele krijtlijnen kunnen plaatsen in functie van de eigen bedrijfscontext.

    Beschrijving van de opleiding

    Introductie: herkomst en definitie van de marketing en wat nu met de opkomst van sociaal media?

    Marketingbeleid en definitie

    • Beleidsopvattingen vanuit product, relatie, verkoop, markt context & toepassingsvelden
    • Marketingplanning: doelstellingen en integratie in ons business model

    Marketingomgeving

    • De macro-economische omgeving: 6 invalshoeken: wat is onze invalshoek?
    • Leveranciers en concurrenten: onze context
    • De externe analyse en concurrentie-analyse (SWOT-analyse en model M. Poorter)

    Koopgedrag

    • De belangrijkste variabelen & types qua koopgedrag: wat zijn de voornaamste trends in de huidige maatschappij?
    • Maslow en de transcriptie naar onze marketing omgeving: hoe verhouden wij ons ten opzichte van het model?

    Marketsegment

    • Introductie: Het proces en de voorwaarden
    • Segmentatiecriteria en beslissingen: wat zijn onze criteria en welke potentiële evolutie zien we?

    Marketing onderzoek

    • Het proces en analyse methodes
    • Gebruikelijke leveranciers van marktonderzoek: waar ligt onze focus, kwantitatief of kwalitatief?
    • Productstrategie en levencyclus: voornaamste “mile-stones” bij het ontstaan van een nieuw product
    • Wat is onze time to market en waar kunnen we het proces optimaliseren?

    Marketingplanning

    • Van missie naar visie en definiëren vd doelstellingen: is onze missie levend of blijft het te theoretisch?
    o Productportfolio en matrix: hoe liggen onze kaarten?
    o Concurrentiestrategieën: waar ligt onze focus?
    o Operationele aandachtspunten

    Marketing communicatie & promotie

    • Vormen en doelstellingen
    • Verkooplanning en bevordering: de organisatie, sales audit en voornaamste tactische instrumenten

    Prijsstrategie en context

    • Belangrijkste beinvloedende factoren en methodes: wat is onze context?
    • Het begrijpen van een “profit & loss” balans

    Distributiestrategie

    • Analyse, kenmerken en trends van de distributie
    • Beïnvloedende factoren en de inkoopfunctie
    • Nieuwe distributievormen

    Marketing controle: onderdeel van het het continue proces

    Kalender

    Deze opleiding

    vindt op vaste data plaats

     

    Een inschrijving aanvragen voor de sessie van 30/01/2020
    Datum wijzigen

    Op maat

    Deze opleiding kan ook op maat of binnen uw bedrijf worden georganiseerd

    Marketing voor non-marketeers

    Inter bedrijfsopleidingen (op vaste data)

    Startdatum

    30/01/2020
    Datum wijzigen

    Einddatum

    31/01/2020

    Duur

    2 dagen

    Uren

    09:30 - 17:00

    Kostprijs

    950€ / excl. btw

    Maximaal aantal plaatsen

    12